Implementasi Google Sites Pada Pokok Bahasa Dinamika Partikel Untuk Menuntaskan Hasil Belajar Siswa Kelas X MIPA 2 Di MAN 4 Denanyar Jombang
DOI:
https://doi.org/10.32764/joems.v5i5.768Keywords:
Learning Media, Google Sites, Particle Dynamics, Learning OutcomesAbstract
The 2013 curriculum emphasizes the importance of understanding the structure or important ideas of a discipline, through the active involvement of students in learning. Therefore, students must be thorough in understanding the material before continuing with the next material. This study aims to complete student learning outcomes after learning using google sites learning media on the subject of Particle Dynamics.The design of this research is a One-Shot Case Study. The population referred to in this study is all 38 students of class X MIPA 2 in even semesters at MAN 4 Denanyar Jombang in the academic year 2021/2022. The sample used in this study were 38 students of class X MIPA 2 as many as 38 students. The instrument used in this study was a learning outcome test sheet. Based on the results of the study, it was concluded that the application of google sites learning media on the subject of Particle Dynamics can complete student learning outcomes.
References
Daryanto, D. (2013). Media pembelajaran peranannya sangat penting dalam mencapai tujuan pembelajaran. Gava Media.
Hadidi, H., & Setiawan, B. (2021). Penerapan Media Pembelajaran E-Learning Berbasis Google Sites Terhadap Hasil Belajar Matematika Siswa. J-PiMat: Jurnal Pendidikan Matematika, 3(2), 377-384.
Japrizal, J., & Irfan, D. (2021). PENGARUH PENGGUNAAN MEDIA PEMBELAJARAN BERBASIS GOOGLE SITES TERHADAP HASIL BELAJAR SISWA PADA MASA COVID-19DI SMK NEGERI 6 BUNGO. Jurnal Vokasi Informatika.
Melani, R Dkk. 2012. Pengaruh Metode Guided Discovery Learning Terhadap Sikap Ilmiah Dan Hasil Belajar Kognitif Biologi Siswa SMA Negeri 7 Surakarta. Jurnal Pendidikan Biologi Vol. 4 (1), 97-105
Prihatiningtyas, S. (2018). Efektivitas Pembelajaran Fisika Berbasis Simulasi Phet Dan Kitoptik Dengan Model Pembelajaranlangsung Untuk Menuntaskan Hasil Belajar Siswa. EDUSCOPE, 3(2), 16-22.
Prihatiningtyas, S., Wulandari, K., Pertiwi, N. A. S., & Nurfaida, A. (2021). Penguasaan Konsep Materi Momentum Dan Impuls Melalui Model Pembelajaran Discovery Learning Berbantuan Interactive Physics Magazine. Jurnal Pendidikan Dasar Islam, 3(1), 79-89.
Saputra, M.R, 2015, Penerapan Pendekatan Saintifik Menggunakan Model Discovery Learning Untuk Meningkatkan Sikap Ilmiah Dan Hasil Belajar Siswa Pada Konsep Fluida Statis Kelas X MIPA4 SMAN 5 Kota Bengkulu, Skripsi, Program Studi Pendidikan Fisika, Univ. Bengkulu, Bengkulu.
Waryana, W. (2021). Penerapan Model Pembelajaran Flipped Classroom Berbantuan Google Sites Untuk Meningkatkan Keaktifan Dan Hasil Belajar IPS. EDUTECH: Jurnal Inovasi Pendidikan Berbantuan Teknologi, 1(3), 259-267.
Widiadnyana, I.W. 2014. Pengaruh Model Discovery Learning Terhadap PemahamanKonsep IPA Dan Sikap Ilmiah Siswa. E-Journal Programpascasarjana Universitas Pendidikan Ganesha Vol 5
Yulisa, Y., Hakim, L., & Lia, L. (2020). Pengaruh video pembelajaran fisika terhadap pemahaman konsep siswa SMP. Jurnal Luminous: Riset Ilmiah Pendidikan Fisika, 1(1), 37-44.