ANALISIS PENERAPAN BUKU DINUL ISLAM UNTUK MENINGKATKAN KETERAMPILAN MEMBACA SISWI KELAS III PONDOK MODERN AL-BAROKAH NGANJUK
DOI:
https://doi.org/10.32764/joems.v4i2.487Keywords:
Learning, Islamic Religion, Reading SkillsAbstract
This research is motivated by the low reading ability of third grade students at Collage Modern Al-Barokah Nganjuk. This study aims to determine the application of the Islamic Religion book to improve the reading skills of third grade students at Collage Modern Al-Barokah Nganjuk. This type of research uses qualitative research. This research was conducted in class III Collage Modern Al-Barokah Nganjuk. The research subjects were 15 students in class III. This study uses descriptive qualitative data analysis techniques. The results showed an increase in the reading ability of third grade students at Collage Modern Al-Barokah Nganjuk.
References
Ahmad, A., & Pasundan, U. (2017). Meningkatkan Keterampilan Membaca Siswa Kelas Iv a Sd Negeri 01 Metro Pusat. 9(2), 75–83.Sudjana. (2010). Dasar-dasar Proses Belajar Mengajar. Bandung: Sinar Baru Algesindo.
Aufia Aisa ; Machnunah Ani Zulfah.(2019) Buku Ajar Kumpulan Keterampilan Berbicara Bahasa Arab Dan Bahasa Inggris Di Pondok Pesantren Modern, Jombang, LPPM UNWAHA.
Dewi, G., & Nur, L. (2014). Gina Dewi Lestari Nur, 2014 Pembelajaran Vokal Grup Dalam Kegiatan Pembelajaran Diri di SMPN 1 Panumbangan Ciamis Universitas Pendidikan Indonesia | repository.upi.edu | perpustakaan.upi.edu. Yoanda Amallya, 2008–2010.
Sugiyono. (2005).Memahami Penelitian Kualitatif. Bandung: Alfabeta.
F, K. Ge. (1967). Angewandte Chemie International Edition, 6(11), 951–952., 26(2), 32–41.
Gustini Rahmawati. (2015). Buku Teks Pelajaran sebagai Sumber Belajar Siswa di Perpustakaan Sekolah di SMAN 3 Bandung. EduLib, 5(1), 102–113.
Haudi, S.pd., M.M., D. B. A. (2021). strategi pembelajaran.
Herman Waluyo, Pembelajaran Bahsa dan Sastra Indonesia,(Jakarta: Pusat Bahasa, 2016). (2016). Satumahati, Kemampuan Membaca, dalam http://id.shvoong.com/writing-and-speaking/2054773- kemampuan-wawasan, diakses 25 Maret 2015. 10. 10–39.
Sanjaya W. 2006. Strategi Pembelajaran. Jakarta Kencana Prenada Media Group.
Aufia Aisa ; Machnunah Ani Zulfah.(2019) Buku Ajar Kumpulan Keterampilan Berbicara Bahasa Arab Dan Bahasa Inggris Di Pondok Pesantren Modern, Jombang, LPPM UNWAHA.
Dewi, G., & Nur, L. (2014). Gina Dewi Lestari Nur, 2014 Pembelajaran Vokal Grup Dalam Kegiatan Pembelajaran Diri di SMPN 1 Panumbangan Ciamis Universitas Pendidikan Indonesia | repository.upi.edu | perpustakaan.upi.edu. Yoanda Amallya, 2008–2010.
Sugiyono. (2005).Memahami Penelitian Kualitatif. Bandung: Alfabeta.
F, K. Ge. (1967). Angewandte Chemie International Edition, 6(11), 951–952., 26(2), 32–41.
Gustini Rahmawati. (2015). Buku Teks Pelajaran sebagai Sumber Belajar Siswa di Perpustakaan Sekolah di SMAN 3 Bandung. EduLib, 5(1), 102–113.
Haudi, S.pd., M.M., D. B. A. (2021). strategi pembelajaran.
Herman Waluyo, Pembelajaran Bahsa dan Sastra Indonesia,(Jakarta: Pusat Bahasa, 2016). (2016). Satumahati, Kemampuan Membaca, dalam http://id.shvoong.com/writing-and-speaking/2054773- kemampuan-wawasan, diakses 25 Maret 2015. 10. 10–39.
Sanjaya W. 2006. Strategi Pembelajaran. Jakarta Kencana Prenada Media Group.
Downloads
Published
12-04-2021
How to Cite
Aisa, A., & Mahmudah, L. (2021). ANALISIS PENERAPAN BUKU DINUL ISLAM UNTUK MENINGKATKAN KETERAMPILAN MEMBACA SISWI KELAS III PONDOK MODERN AL-BAROKAH NGANJUK. JoEMS (Journal of Education and Management Studies), 4(2), 1–6. https://doi.org/10.32764/joems.v4i2.487
Issue
Section
Articles